پنجشنبه

14 مرداد

تازگیها اختلاف نظرزیادی با همسرم دارم!من گدا نیستم.ولی به اندازه ی همسرم هم ولخرج و دست و دلباز نیستم. تا حالا نشده ما ازفامیل چیزی قرض بگیریم.الحمدلله همیشه انقدر داشتیم که دستمون به دهنمون برسه و نیاز به کسی نداشته باشیم.چه  اول زندگیمون /چه بعدها!کمک مردم هم  همیشه میکردیم.
اخیرا من متوجه شدم که ملت(فامیل) خوب دارن از ما میکََنن.از کارت سوخت وکلید باغ و سوییچ ماشین گرفته تا پول نقد ودوربین وکفش و لباس و هر چی دیگه!وسایل مخصوص سفرمون که همه یه مهر وقف در گردش خورده!. چند وقت پیش میخواست دو سه تا کیسه خواب بگیره.من اجازه ندادم.گفتم برای کی میخوای هزینه کنی؟اینها رو که  ما استفاده نمیکنیم.
از این که همسرم انقدرریلکسه و ملت هر چی که میخوان بهشون میده شاکی ام.فکر میکنم کسی یه پدر بیامرزی هم بهمون نمیگه.شده یه عادت واسشون.پیش خودشون میگن یه مو کندن از خرس غنیمته! همسایه طبقه سومی مون میخواد با زن و بچه ش برن مهمونی یا برن یه پیتزا بخورن /به شوهر من رو میندازن که ماشین زنت رو بده ما ببریم!!!!!!!!!!!!(من نمیدونم آژانس پولشونو قبول نمیکنه؟)وقتی به حاجی شکایت میکنم قسم جون بچه مون رو میخوره که اگه بخواد من برای طرف ماشین هم میخرم.چون من مدیون اون هستم.!!و اگه پاش بیفته حتما این کارو میکنه!
طرف میخواد مهمونی بگیره بچه و کچه رو راه میندازه تو باغ ما.من اصلا دلم نمیخواد رختخوابی که اونجا گذاشتم یه آدم غریبه روش بخوابه. طبعم نمیگیره. حالا میخواد طرف سرش به تنش بیارزه /میخواد یه آدم معمولی باشه!
کسی دلش به حال ما که نمیسوزه!خسارتشون رو  میزنن وچهار تا لیچارهم پشت سرمون میگن و وظیفه مون میدونند که بهشون لطف کنیم.همین آدمها موقعی که گرفتار میشیم یه ریال مفت به ما نمیدن.
دلم میخواست اونقدر نفوذ داشته باشم روی حاجی که بتونم قانعش کنم که امکانات  ما برای استفاده خودمونه نه برای استفاده ی عموم.. من مانع کمک به پدرو مادرش یا آدمهای نیاز مند دیگه نشدم.تازه تشویقش هم کردم. بارها شده من خواستم برم بیرون از خونه با تاکسی رفتم و ماشینم دست مردم بوده.بارها بنزین آزاد زدم و کارتم دست یکی دیگه بوده!و یا چیزهای دیگه که الان حوصله ندارم بنویسم.!از بذل وبخشش شوهرم بدم مییاد.چون از حد خارجه!
مردم رو میشناسم که چقدر سفت هستن به مالشون /حرصم میگیره که چرا نباید با خودشون عین خودشون باشیم.شوهرم میگه اگه مثل اونها باشیم چه فرقی با هم میکنیم؟!!یه تفاوتی باید بین من و اونها باشه!برکتشو خدا بهم میده.
همیشه با هم دعوامون میشه.حس میکنم جماعت اطراف از  اختلاف نظر من و همسرم سو استفاده میکنن.من اصلا آدم مادی یا خودبینی نیستم.اینو همه کسایی که منو میشناسن میدونند.ولی دلم میخواد به کسی لطف کنم که ارزشش رو داشته باشه. به یکی که قدرشناس باشه..نه یه سری بادمجون دور قابچین! اینا از این آدمها هستن که در ازای خوبی میگن
  چشمش کور !! دندش نرم! باید بکنه
*********** 

فارسی وان ما هنوز قطعه  ومن همچنان بهانه گیری میکنم و  پی حرف و دعوا میگردم!:))
**********





کسی صدای موزیک منو میشنوه.؟؟با فایرفاکس برای من صداش نمییاد.با اکسپلورر میشنوم. آهنگ بیکلام پر پرواز شادمهره!دوست داشتید گوش کنید.





۵ نظر:

  1. سلام عزیزم به نظر من هم حق با توه نباید اینجوری باشه آدم باید بدونه به کی بذل و بخشش کنه اونقدر هم بذل و بخشش نباشه که باعث بشه خودت به سختی بیفتی چه معنی داره ماشینت دست همسایه باشه اونوقت خودت با تاکسی این ور اون ور بری ما که از این چیزا نداریم ولی اگه داشتیم هیچ وقت اجازه نمیدادم دیگران از اموال شخصی من سوء استفاده بکنن شاید هم خدا میدونسته من اینجوریم برای همین چیزی بهمون نداده :))آهنگت رو هم میشنوم با اکسپلور قشنگه

    پاسخحذف
  2. ناشناس۱۳:۲۴

    حق با توست گلابی . شوهرت خیلی داره افراطی عمل می کنه. بهش بگو تو داری گدایی محبت می کنی . تو به مردم بیش از اندازه و بش از ظرفیتشون محبت می کنی فقط بخاطر اینکه ادمها بگن. اقا چه مرد لارجیه. برعکس زنش فلانه. بهش بگو با این برخوردت نه تنها شخصیتت را بالا نمی بری . بلکه مردم به یک چشم یک ادم ساده نگاهت می کنند ساده بودن این روز جز فضیلت ادم نیست. هر چیزی حد و اندازه داره. چقدر حرصم گرفت از کارهای شوهرت. من و همسرم هم کمک می کنیم به دیگران ولی درحد خودش . خودمون را نمی کشیم دیگر .اونهم واسه ادمهای یکه یک قرون ارزش ندارن. مردم این دوره زمونه فقط رفیق بند کیف ادمند
    لادن

    پاسخحذف
  3. قناري۰۹:۱۴

    ُسلام
    والا چي بگم قضاوت سخته شايد پشت كارا و افكار حاجي يه چيزي هست كه من و شما جسارت نباشه ولي نمي دونيم
    شايد با زبون بي زبوني مي خواد خيلي چيزا رو حالي اونا كنه

    اما با افراط و زياده روي اصلا موافق نيستم چون ما چوب همين افراط و زياده روي پدرم رو خورديم و جبران خيلي سخته و شايد ناممكن

    هر چيزي به اندازه كافي خوبه

    پاسخحذف
  4. آره آهنگ وبت اومد.
    فارسی وان (و صدای امریکا و بی بی سی پرشن و پارس تی وی و چنل وان و رنگارنگ) روی یوتل ست دبلیو تری ای اومده.
    Eutelsat W3A
    بین هاتبرد و نیل ست، متمایل به سمت هاتبرد.
    یه دیش جدا براش بذاری خیلی بهتر می شه. ضمنا فرکانسش قویه و در حال حاضر غیر قابل نویز انداختنه.
    در مورد حاجی و کاراش تو یه موقعیت بهتر صحبت می کنیم. هر چند کم نمی شناسمتون

    پاسخحذف
  5. انوشه۱۲:۴۸

    یعنی الان کلید باغو به ما نمیدی؟!!!
    سلام خانوم خوبی؟
    اون گربه رو دم حجله نکشتی خواهر من!الان دیگه واسه خودش ببری شده!:-)
    حیف که حاجی رو نمیشناسم وگرنه واست نسخه میپجیدم!
    خاله سوسکه ی من خوبه؟!

    پاسخحذف