دوشنبه

8 شهریور

چقدر عمرمون زود میگذره.یکی از دوستان میگفت هر سال که میگذره  نمیدونم بگم یک سال  از عمرم کم  شده یا یک سال به عمرم اضافه شد!
من وقتی یاد گذشته  میفتم فکر میکنم خیلی سنم زیاده!ولی وقتی به بزرگترهام نگاه میکنم امیدوار میشم که هنوزم خیلی کار به امیدم  هست..هنوز کلی از آرزوهام مونده.بزرگ شدن بچه هام.. موفقیت در دانشگاهشون . ازدواجشون.و..و..!!اینها به شرطیه که عمرم کفاف بده!
****************
شونزده هفده  سال پیش چقدر برای بچه دار شدن تقلا کردم. دکتر به من و شوهرم گفته بود که آزمایشهای شما  نشون داده که   نمیتونید بچه دار بشید وفقط  یه  بیمارستان در یزد هست که میتونه به شما کمک کنه .اگر مشکل از شوهرم بود خیلی از این حرف دکتر دردم نمی اومد.اون موقع اصلا مد نبود که زن  سی سال به بالا بچه دار بشه.حتی مد نبود که از سن بیست به بالا عروس بشه..از بیست سالگی که رد میشد میگفتن دختره ترشیده س یا یه عیبی داره!اون موقع من نوزده بیست سالم بود.ترس از تنهایی خودم..  حرف مردم.. جدایی از همسرم...بر باد رفتن آرزوهام و..و. بهم غلبه کرده بود.
چقدر من سر نمازهام گریه کردم.هر نمازمستحبی  و هر  دعایی که برای گرفتن حاجتم بود خوندم..خوشحال نبودم اصلا!هم امید داشتم و هم نداشتم.همسرم به من سپرده بود که به کسی نگم که بچه دار نمیشیم.اون پیش من نبود و به خاطر کارش دور از من بود...وارد جزئیات نمیشم.تا اینکه ورق برگشت و یه روز بر خلاف انتظارم جواب آزمایشم مثبت شد. فقط  خدا خواست که زندگیم عوض بشه!نه دکتر و نه امپول و نه هیچی دیگه!!بعد از اون روزا ما در طول زندگیمون صاحب دو فرزند دیگه هم شدیم  که فردا پانزدهمین سالگرد  تولد اولین فرزندمونه.
تولدت مبارک عزیزم!!برای تو سلامتی و طول عمر با عزت و سربلندی آرزو میکنم.تا حالا هم  وجودت برام پر افتخار بوده!به من قول بده وقتی بزرگ شدی ما رو تنها نذاری.ما رو فراموش نکنی ویادت بمونه که ما چقدر تو رو دوست داریم.

۹ نظر:

  1. ا؟ تولد ویونولیست عزیزمونه؟ تبریک می گم. انشالا فارغ التحصیلیش از دانشگاه.
    امیدوارم مث پدرش موفق باشه، ولی به بدسلیقگی پدرش نباشه تو انتخاب همسر!

    پاسخحذف
  2. انوشه۱۸:۱۹

    سلام...طاعات و عبادات قبول باشه
    میگم خوبه گفتن بچه دار نمیشیو 3تا داری ...اگه نمیگفتن چی میشد؟!:-)زنده باشن ایشالا...سایه ی شمام بالاسرشون باشه!فک کن تو مادر شوهر بشی...!(ایکون یک دقیقه سکوت)کلا فکرشم آدمو ...!خدا بداده اون عروس برسه...!خدایی بیا از الان رو خودت کار کن که مثلا 10-12 سال دیگه ملتو ...!
    و اما بعد:
    ایمان و امید نیروی محرکیه که تو این زمونه خیلی کم رنگ شده...
    تولد هنرمندمونم مبارک باشه...ایشالا دامادیشم از همین تریبون به ما خبر بدی...البته باید مارو دعوت کنی!خدارو چه دیدی شاید اومدیم!:-)
    کار جدید چی داره؟!
    بذار اینجا گوش کنیم
    خاله سوسکه ی منم ببوس

    پاسخحذف
  3. سایه - نوشته های یه مامان۲۲:۵۱

    سلام خانباجی جون
    نماز و روزه ات قبول
    تولد اقا پسرت مبارک
    ایشاالله دامادیش
    راستی پرسیدی پسرم بلوغ زودرس داره یا نه . نمیدونم والله ولی موی زبر دراورده !!! خیلی هم اخلاقش گند شده !!!!!!!!

    پاسخحذف
  4. سلام
    تولد پسرت مبارک باشه
    مرسی

    پاسخحذف
  5. سلام.
    چند روز پيش يه سري به وبتون زدم ولي نتونستم پيام بزارم.
    بينش من نسبت به زندگي و زمان اينه كه از زماني كه به دنيا بيايم زندگيمون شروع شده و ديگر هيچ اتمامي براي زندگي ما وجود نداره.ما جاودانه زندگي مي كنيم.به قول امام علي (ع) خردمند كسيه كه هر چيزي رو در جاش قرار بده و هر كاري رو در جاش انجام بده, با توجه به اين فرمايش , اگر بينش خودمون رو طوري تنظيم كنيم كه به زمان حال بنگره, ناراحتي بوجود نمياد در رابطه با گذشته و آينده, تمام تمركزمون جمع مي شه به اينكه بهترين كاري كه مي شه الان انجام داد چي مي تونه باشه؟به قول يكي از دوستام نتيجه ها مي رن پيش كارها , حالا اگر در زمان حال زيستن بره پيش نتيجه اش زندگيه خوبي توي آينده داريم.
    من كه ماهواره ندارم ولي دوستم اومده بودم خونه ما در مورد همين سريال فرار از زندان صحبت مي كرديم و اينكه شبكه قطع شده.براي همين يه سر به سايت فارسي 1 زديم و اطلاعاتي در اين مورد كسب كرديم كه مفيد بود.شما هم يه سري بزنيد.

    پاسخحذف
  6. ناشناس۰۰:۰۵

    اخی . نمی دونستم بچه ات 15 ساله اش . ماشاله. خدا همه بچه هات را حفظ کنه. واقعا روی حرف این دکترها و کلا روی علم نمیشه زیاد حساب کرد. خدا همیشه یک کارهای می کنه که ادم حیرون می مونه. مواظب خودت و بچه های گلت هم باش . لادن

    پاسخحذف
  7. ناشناس۰۰:۰۶

    بابا تور اخدا ین صفح ه را تغییر بده. خودت خسته نشدی ازش. هیچوقت نمی تونم روی قسمت ارسال درست ÷یش بروم. اگر عوضش نکنی .دیگر نمیام اینجا.
    ببین چه تهیدی کردمت ها!!!
    لادن

    پاسخحذف
  8. به به. چقدر با احساس و چقدر زیبا. مادر شدن حس خیلی جالبی هست که محرومیم تا آخر عمر ازش.
    به شما و آقا بنیامین گل تبریک میگم روز تولدش رو. حتما باعث افتخار و سربلندی شما هست.

    پاسخحذف
  9. ضمنا موزیک رو یادم رفت بگم. به خاطر زیباییش یک ساعتی صفحه وبتون باز بود در کنار کارهام گوش میدادم. انتخاب های شایسته ای دارید در موزیک. پیروز و به روز باشید

    پاسخحذف