دوشنبه

فراموشی

همساده بغلی ما یه زن وشوهر نه چندان پیر هستن که همیشه به زیارت تشریف دارن.هر کدوم از بچه هاشونو رد کردن سوی یه دیاری!! اجاره ملکهایی که دست مردم دارن رو میگیرن وهمیشه به اینور اونورن.از مکه می یان ،میرن کربلا.. از کربلا میان، میرن سوریه..از سوریه بر میگردن نمیدونم حتما میرن مشهد دیگه!یه نفس تازه میکنن دوباره راه میفتن میرن مکه!! برن،ماکه بخیل نیستیم!!!
************
اینا دو سه روز پیش از کربلا اومدند و منم باید علیرغم میلم، حق همسایه گری رو به جا میاوردم..نمی خواستم بچه ها رو با خودم ببرم. میخواستم سریع برم یه سر بزنم و برگردم.آرا بیرا کردم ویواشکی از گیر بچه ها فرار کردم ، زدم بیرون دِ بدو.

بعد سه چهار تا زنگ که زدم کلفتشون در رو باز کرد.حالا تواین فاصله چشمم  به در خونمون بود که نکنه بچه ها بیان بیرون دنبال من!تو همین دلهره بودم که صدای تعارف صاحبخونه رو شنیدم.همینطور که داشتم سلام واحوالپرسی میکردم یادم افتاد گوشیمو نیاوردم.وقتی خانم صاحبخونه رو دیدم فقط یادم بود که باید برم جلو، دیده بوسی کنم .همین ..!!دیگه هیچ چی یادم نبود.بنده خدا تا گفت اونجا خیلی یادت کردم،خدا قسمتت کنه ، فهمیدم که ای بابا!! اینها زیارت رفته بودن، حالا برگشتن. قبلش یادم بودا.. ولی اون لحظه که جلوشون بودم  زبونم باید میچرخید که بگم زیارت قبول ،یا رسیدن به خیر ،یا هر حرفی که ازخودشیرینی گفته میشه ،به کل فراموش کرده بودم.
*********** 
 خودم میدونم همسایه درسته نه همساده.. اینجا رو بخونید که اگه یه وقت یکی مثل من براتون درد دل کرد یه حرف واسه گفتن داشته باشید.
********
عیادت بیمار، زیارت خداست

این جمله  چون به نظرم قشنگ اومد،گذاشتمش.هیچ ربطی به این پست نداره!

۱۲ نظر:

  1. مهربانو۰۸:۳۰

    سلام خانباجي
    دقت كردي چقدر با گوشيامون معتاد شديم فكر كن تو به همون شدت كه نگران بچه هات بودي نگران گوشي موبايلتم بودي . اين تكنولوژي چه كه نمي كنه با ملت
    ايشاا...
    خدا بيشتر قسمت همسادددتون كنه اين سفراي زيارتي ر رو ،دو تا شم به من و تو.بينشم دو تا سفر به خارجهههه.
    مي گم افتخاريه كه شما رو كشف كرديما . خيلي خانومي

    پاسخحذف
  2. سلام خانباجی.1 ساعت دیگه باید برم.اما اصلا غمی ندارم.یه پارتی کلفت پیدا کردم برگردم میگم
    یاعلی

    پاسخحذف
  3. سلام!!آدم سالم هم هنگ میکنه شما که جای خود داری!!!
    ما که نه بچه ای دارم نه مشغله ای به وفور از اینا پیش میاد برامون:))
    سوغاتی چی گرفتی؟پ
    الان کلاس دارم.برگردم بهت ایمیل میزنم.
    راستی1!!اسم زیبایی داره شازده پسر.

    پاسخحذف
  4. های...عارضم که..حالم گاه و بی گاه بد میشه از این بد مسلمونیها...زیارت هم مثل آب میوه می مونه از 2 لیوان که بیشتر بخوری فقط شکم پر کنه.....

    پاسخحذف
  5. مرسی از حضورت و اینکه خوندی...می دونی این اتفاق که همسر آدم وسایلش رو جمع کنه و بره می تونه غم انگیز نباشه حتی تحت شرایطی خاص بهتر از اینه که وسایلشو جمع کنه...اما نره..!! شما خودت متاهلی حتما می فهمی چی می گم....آهنگ وبت با روحیاتم عجیب هم خونی داره....

    پاسخحذف
  6. سلام!!
    آره متاسفانه!
    من سرمایی هستم به شدت!!این کافی نت دانشگاه هم بخاری نداره!دستام میلرزه وقتی می نویسم:) واسه همین غلط غلوط زیاده!
    از یه طرف من رسم الخط و طرز جمله سازیم یه مقداری فرق داره و خارج از عادته:)
    شما به بزرگی خودتون ببخشید!
    الان ایمیل رو دارم میزنم.

    پاسخحذف
  7. این لینک وبلاگ من دیگه خوب کار نمیکنه.
    www.tinypic.com
    این راحته.
    اگر باز نشد با فیلتر شکن برو خانباجی.

    پاسخحذف
  8. سلام خانباجی خانم
    ممنونم که بهم سر زدی
    پرسیده بودی فری کثیفه واسه چی شد فری کثیفه و کجاست؟
    اسم اصلی اش فریدونه ولی چون مغازه اش کوچیکه و غذا های خیلی باحالی داره(مخصوصا ساندویچ مخصوص اش)
    معروفه به فری کثیفه(کثافت)
    آدرسش رو دقیق نمی تونم بگم اما حدودی توی خیابون خرمشهره یعنی از طرف سهروردی که می خوای بری مصلی ...کاملا معلومه دمش غلغله اس.
    توی یکی از پستات از تحجر حرف زده بودی .آخ که کاشکی می شد این پیر های متحجر رو بهشون فهموند که با آرایش هم میشه نماز خوند .باروی خوش و خوش خنده بودن هم میشه حجاب داشت و با نامحرمم میشه حرف زد.
    اون ماجرایی رو نوشته بودی توی خونه تنها بوده رو که خوندم دلم می خواست مرده رو بکشم.احساس گناه کردن اون خانم رو هم حس می کنم ...
    واقعا چرا بعضی از مردای ایرونی این جوری(هیز و بی حیا و غیرت) شدن؟
    من لینکت کردم!

    پاسخحذف
  9. سلام خانباجی جون!!حالا شما بگو با چادر رنگی گل دار رفتی در خونه همسادتون؟خیلی با حالی
    تو این دوره زمونه خیلی کم پیدا می شه یکی مادر باشه ولی از اینترنت غافل نشه

    پاسخحذف
  10. لینکم کردی!!باعث افتخار.این توصیه های غذایی واسه من که مفید بود.لازم داشتم. ممنون

    پاسخحذف
  11. خانباجی این دیگه عکس خودته؟؟!!چرا آخه تکلیف ما رو روشن نمی کنی خداییش من که تو کف موندم

    پاسخحذف
  12. سلام
    خوب فراموشی هم گاهی سراغ ما هم میاد.البته برای شما از نوع لحظه ای بوده که با کمی خوش شانسی همراه بود.
    موفق باشید

    پاسخحذف